Monday, March 26, 2012

fEll0wku sIngA bEtiNa...




SITUASI SATU


waktu kejadian : 10++ p.m

aku   : aku ada meeting japgi kat surau raff.bile kau dah sampai palam gtau ar
pkah : aku dah ada kat palam.on the way g raff
aku   : kau nak ambik kunci ke?
pkah :a'ah..

kunci pun bertukar tgn.pkah balik dgn harapan untuk basuh baju dia yg dh berlambak tahap tak ingat.pintu ditutup tanpa pkah sedar terkunci dr dalam..balik dr bilik dobi,pintu tak dapat dibukak.pkah bergegas meminjam kunci dari geng2 OTnya.namun hanya kehampaan yg menyinggah.pkah ingat nak tdo bilik aku je malam ni tp kunci aku pun ada kat dalam bilik dia..so,the one n only jalan yg ada is FELLOW!!!

SITUASI DUA


waktu kejadian : 10.15++ p.m

call fellow pertama1
pkah    : saya nak mintak  master key sbb kunci saya tertinggal dalam bilik dan bilik saya terkunci
fellow1 : saya tak bertugas hari ni
pkah    : tapi saya tgk gambar yg dekat lif ni awak yg bertugas..(neves punye pasal,pgl fellow pun awk.hihi)
fellow1 : gambar tak betul sangat.awk tgk dekat jadual
pkah    : oh,yeke..ok.terima kasih

call fellow2
pkah    : saya nak mintak  master key sbb kunci saya tertinggal dalam bilik dan bilik saya terkunci
fellow2 : saya tgh berkursus ni.saya dah change jadual dgn pn. sabaianah.awk call dia ye
pkah    : oh.ok.terima kasih

call fellow3
aku      : hello,assalamualaikum
fellow3 : hello
aku      : maaflah puan sbb mengganggu malam2 ni.saya cuma nak mintak master key sbb kunci saya                     tertinggal dalam bilik.bilik saya terkunci dari dalam
fellow3 : sape suruh awak tinggal?(dgn nada yg menjengkelkan)
aku      : tertinggal.bukan sengaja
fellow3 : salah awak.buat ape saya nak susahkan diri saya sebab awak.ni yg saya marah sgt bila student tertinggal kunci ke ape.awak ingat master key tu ada dgn saya ke??kalau ada dgn saya takpe jugak.ni saya nak pergi dekat guard bagi kat awak lepas tu pergi hantar balik.awak ingat senang ke??dah lar saya demam ni.sekarang pun dah lewat.awak ni memang lar.kalau tak menyusahkan memang tak boleh!!
aku      : speechless...(dalam hati,dah kau tu fellow,kene lar jaga bebudak kat kolej ni.kalau tak ape function kau jadi fellow!!makan gaji buta aje ke??!!!)
fellow3 : hello??!!!
aku      : ye puan.saya dengar
fellow3 : awak nak ke isi borang tatatertib??kesalahan awak ni berat tau tak??
aku      : errr...(dalam hati,weh nenek!!bagi jela kunci tu.sebok nak membebel pulak.cakap demam.ni takde gaya org demam pun.cakap je lebih)
fellow3 : pukuk 11 nanti datang ambik kunci.lepas tu isi borang tatatertib saya nak bagi dekat pihak kolej
aku      : baik puan.terima kasih

lepas letak call..
aku & pkah : @#*&^%$#)*&%@#$%^&*((*&^%$#@@#$%^&*<>?><*&^%$#@#$%^&*(*&^%$#@!@#$%^&*&^%$#@!@#$%^&*(*&^%~!@#$%^&*(_<>?:{}~!@#$%^&*($%^&(*&^

naik atas,tukar baju.tunggu pukul 11.rasa macam lambat gilerrrr masa berlalu..=,=

SITUASI TIGA

waktu kejadian : 11.06++ p.m

fellow3 : awk taknak datang ambik kunci ke?
pkah    : saya dah kat depan rumah.tadi saya ketuk takde org bukak pun.

kat rumah fellow3

fellow3 : awak dah menyusahkan saya.dah lar takde transport.saya pergi dekat guard tu jalan kaki tau.dah lar saya demam.awak ni tak berhati perut..
pkah    : nak kene isi ke borang tu?*borang tatatertib
fellow3 : awak tgk ni!!dah kesalahan yg PERTAMA!!*sambil tunjuk rules 1.hilang/tertinggal kunci..siap keluarkan pen lagi
fellow3 : saya bagi masa awak sepuluh minit.cepat!saya nak tido pulak.tak sihat..

berlari aku ngan pkah naik bukak pintu..then g pulangkan balik..fellow tu memang viva tahap tak hengat eh.dah kau tu sanggup nak jadi fellow,kau kene bersedia lar hadapi semua2 ni.tak payah nak merungut or salahkan org lain.tak semua org perfect kot.aku bet ar time kau belajar dulu pun mesti pernah kau tertinggal kunci.memang menipu lar kan kalau kau cakap tak!!sempurna gilerrrr kau..hak tuuiiiiiii...

2 comments:

afiqah cloudy said...

mak aiii...cm ngek ja...len kli kta p taboh ank2 dia..hahaha

gee said said...

siap lar anak dia kene ganyang lepas ni..