Thursday, November 10, 2011

h0bi bAru..

hye peeps!!
agak lama aku menyepi.bukan sengaja tapi ade sedikit masalah yg melanda.hidup agak huru-hara.tp still boleh manage lagi.orang selalu cakap cannot go tp aku still can go.#peacenowar

kali ni aku nak bercerita pasal hobi..aku tau semua orang ade hobi tersendiri.memang menipu lah kalau someone tu cakap dye tak ade hobi dan suke dok saje2 je dari buat bende2 jadah lain.duduk saje2 tu pn hobi ape..kan3??

dulu2 time aku kecik2 aku mesti cakap hobi aku membaca bila org tanya.biasalah jawapan skema.plus time tu kecik lagi.tak tau pn hobi tu ape.teruk kan??hahaha..tp aku tak tipu.aku suka baca novel siri penyiasat.plus time aku sekolah rendah dulu aku pustakawan.so,secara paksarelanya kene lah pergi library at least once a week.duty.tp aku pergi bukan duty pn,cari buku yg best2 utk dibaca.bile dh jumpa aku soroklah buku tu dalam kaunter sbb tak nak bg org lain baca.nanti kalau org lain baca diorg letak merata.dh tak jumpa mane buku tu..huhu..duty tu aku biarkan kawan aku yg buat.tp takde lah aku biar dye buat sorg2.aku ade lah jgk tolong2 sikit.aku bukanlah kejam sgt.aku baik ape.#mereng puji diri sendiri.haha..

tp tiap kali kira stok buku baru mesti aku org 1st yg offer nk tolong.sampai tak masuk kelas pn takpe.nampak sgt malas nk masuk kelas disitu yea.haha..tp aku tak masuk kelas pn result ok.maklum ler anak cikgu~kt rumah bagai nak tercabut ler sendi2 buat homework.bukan buat pn.kopi susu je.haha..tp dalam dk kopi tu pn aku study tau..

then,bila dh masuk sekolah menengah aku up sikit lah aku punye hobi.bersukan.gelabah je bersukan.padahal petang2 dk usha makcik2 dm sbb nk mintak makanan lebih.perut punye pasal sanggup g mintak sedekah dgn makcik2 dm.hahaha..tp korg jgn tak tau,kuat2 makan pn aku atlit sekolah tau.semua sukan aku masuk.tinggal bola sepak je sbb takde girl punye.hahaha..bukan riak.sekadar menghebahkan.ihik~

2 hobi tu aku tetap jadikan sebagai hobi sehinggalah aku ketemu dgn hobi baru.KUMPUL COINS.aku bukan kumpul coins dari seluruh dunia.coins malaysia je..semua family aku cakap aku pelik sbb suka kumpul coins.org tak nak coins sbb beratkan purse je,tp aku makin kumpul pulak..musykil di situ yea...-,-"

kalau korg nak tau,aku kumpul coins ni bersebab.aku ade agenda di sebaliknya..yg sebenarnya...dragon ball ade 7 biji semuanya.kehkehkeh..sebenarnya aku nak gune coins tu untuk mendobi time duk kolej nanti..bukan ape.sbg bekalan di hari tua.hihihi..aku buat macam  tu sbb kt sane ssh nk dpt coins.tu yg aku ready awal2.nanti senang.pergi je bilik dobi,isi coins,sumbat baju,lempar sabun + softener,tekan butang on + start,then tunggu je sampai dye siap.dah tak payah pikir  mane nak cekau coins.nak tukar dgn org acap kali pn segan jugak aku dibuatnya.."sediakan payung sebelum hujan",kata cikgu bm aku.huhu.."n_n"

dah nak sampai seratus aku kumpul since start cuti sem :D

aku rasa cukup sampai situ dulu.tata~

3 comments:

syazana amira said...

seronok lah kumpul duit syiling...nana pun selalu kumpul juga :)

afiqah cloudy said...

over..dlu asyik tukar ngan aku ja..nnt aku tukar ngan ko lak eh..hehe

gee said said...

syazana:mmg sonok.rse cm puas hati tgk coins tu byk2.hihi

peah:no hal..hehe