Monday, August 12, 2013

Kisah2 Nostalgia

Bismillahirrahmanirrahim

haa bila dah cuti raya ni semua balik kampung lerr..kumpul ramai2..gosip sana sini sambil makan roti balak sambil cicah air kopi..nikmaaattttttttttttt~~huhu ^^ bukak kedai kopi memang wajib bila semua balik..bila dah kumpul tu laaahhh macam2 kisah nostalgia keluar.mak aku memang suka bercerita.mengenang kembali kisah lalu bak katanya hahaha

kisah yang jarang mak aku sebut is kisah dalam labour room..mak aku cakap dalam ramai2 anak dia adik aku yg paling susah nak keluar.masuk malam ni,esok baru keluar.dah la dia sorang je yg kena demam kuning.tiap2 minggu pergi hospital ambik darah.sampaikan mak aku dah tak sanggup nak bawak dia masuk bilik doktor sebab tak sanggup nak tengok dia meraung.last2 ayah aku yg bawak masuk.aku pulak mak aku cakap senang sangat.time sakit2 nak bersalin tu mak aku pergi lahh hospital.masuk labour room nurse suruh duduk dulu sebab tak fully open lagi.tapi mak aku tak nak pulakk..dok ke hulu ke hilir lah dalam bilik tu.tetibe air ketuban mengalir celah kangkang.mak aku pun panggil la nurse.reaksi nurse tu "eh,dah 10cm ni.duduk atas katil kita teran"..bila dah naik katil,belum sempat ape2 lagi aku dah keluar..haaa sangat senang.

dannn kisah yg sangat lah selalu mak aku sebut2..kisah zaman anak2 dia berhingus meleleh lagi.huhuhu..abang aku yg first.balong..dia ni kalau dia nak berak membuang hajat,dia akan menyorok mana2 dan duduk senyapppp je.org panggil pun tak menyahut.haaa tu petanda la tu..kakak aku yg 2nd.kak ti..satu hari tu,time tgh mandi dalam bilik air dia kena sengat tebuan.dek sebab sakit sgt dia pi rendam kepala dalam kolah air.sebab lama sangat dia mandi,mak aku pun pergi la jenguk.tengok2 dah dalam kolah.lepas dah tahu tu terus bawak pergi klinik.nasib baik takde pape.

abang aku yg ketiga.acik..abang aku yang ni nakal sikit.dia ni kamceng dengan kakak aku yg nombor 4.crime partner ever lahh katakann.huhu..satu hari tu hujan.lebat sangat.abang aku ni pulak memang teringin sangat nak mandi hujan tapi mak aku tak bagi.mak aku cakap "pergilah nak mandi sangat.mie kunci kat luar"..budak2.beselahh..bukan tau pun orang serius ke main2.dia pun balaslah "kuncilah.orang pergi rumah makcik wok" *makcik wok tu jiran depan rumah* abang aku ni pun pergilah mandi jugak.dia heret sekali kakak aku yang nombor 4 tu..nak dijadikan cerita mak aku tahu then terus kunci pintu.lepas tu aku tak tau jadi ape sebab mak aku tak habis cerita.huhu.

kakak aku nombor 4.ana..dia ni dikenali sebagai penakut hoho.pernah time dia main depan rumah,ada lahh lori sampah tu lalu nak kutip sampah.dia punya takut sampai stop main lepas tu lari sampai dapur.lagi satu yg tak menahan lembu pun dia takut..kakak aku yg ni memang nakal sikit.dia pernah ponteng mengaji.banyak kali lah jugak.mak aku tak tau pun.sampailah satu hari tu yg ajar mengaji tu tanya kat mak aku "ana mane?jaga adik ke?lama dok gi ngaji""haaa??dok2 eh.dia kan gi ngaji sokmo"..time tu mak aku tak tau lagi.sampailah budak belakang rumah bagitau kat mak aku "cik de eh..ana dok gi ngaji.dia nusuk kat pokok nyor.bila org balik ngaji dia balik ah"..mak aku pun lepas dah tau terus dikejarnya kakak aku sampai kakak aku tak berani nak balik rumah.kahkahkah

kakak aku yg kelima.mek ani..dia ni spesel sikit.oku.sebab tetime kecik2 dulu dia kena rubella.telinga dia tak berapa nak dengar n kalau dia cakap pun macam dok butir org tranung kate..macam lidah dia pendek lah.dia punye pronunciation tak betul.tapi dia boleh paham org cakap.kakak aku ni oku pun cerdik.dia sempat pergi sekolah sampai darjah 6 je.lepas tu dah takde sekolah nak terima dia sebab dia mcm tu.lagipun mak ayah aku tak nak bagi dia sekolah sebab dia selalu kena buli.tapi dalam tak berapa nak sempurna tu pun dahsyat jugak..dulu dia selalu main dengan anak jiran sebelah.main kejar2 anak ayam.satu hari tu dia pergi cekik anak ayam sampai mampus.lepas tu dia lari biar anak ayam tu habis umur kat situ.

kakak aku yg keenam.aina..tak ingat pulak aku mak aku cerita ape..takpelah..nanti kita updet balik.

abang aku nombor 7.dik e..dia ni kuat menyusu.mak aku cakap kalau boleh 24/7 asyik nak menyuuuuuuuusuuuuuuuuuuuuuu je.bukak mata menyusu,pejam mata menyusu,siang menyusu,malam menyusu.menyusu je keje nya..bila dia nak menyusu tu mulalah dia dok sondol2 mak aku.hahaha..lagi satu kalau dah tido memang tido mati.nak dijadikan cerita satu hari tu dia berak buang hajat dalam buai time tido.mak aku pun angkat la dia sekali dengan kain buai masuk toilet.letak dia dalam toilet tak bangun2.dah habis basuh pun tak bangun2 jugak..bila dah lapar pandai pulak nak bangun.lepas tu semua orang gelak kat dia.lagi satu dia ni pelat dulu.pernah satu hari tu time nak makan,dia cakap kat kakak aku yg oku tu "yok tak.bakpe tok atang yok".time tu semua orang terpinga2.tetibe mak aku sorang je gelak.orang lain pun tanye la kenape.ape yg abang aku cakap tu?mak aku pun translet "kerok sedap.bakpe dok makang kerok" lepas tu barulah semua org gelak..benda tu sampai sekarang kot kena bahan lagi.huhu ^^

kisah aku pulak pasal botol susu.dalam ramai2 anak mak ayah aku,aku yg paling cepat stop menyusu.sebab ape??sebab time aku umur 2tahun botol susu aku hilang.puas cari merata tempat.tak jumpa jugak.lepas tu ayah aku gi beli yg baru pun aku tak nak jugak.setia pada yg lama.since tu la aku tak minum susu dah..padahal botol susu tu terjatuh bawah kerusi dalam van.last2 adik aku yg dapat botol susu baru aku tu.hoho

last but not least.adik aku yg bongsu.lutfi @ adik..adik aku ni femes dengan cerita demam kuning dia tu.tapi lagi satu kisah pasal zip terlekat dekat penis alat kelamin dia.time kecik2 dulu family ktorg suka gi picnic.dann adik aku ni pun selalu jugak lah mandi pakai seluar berzip.selalunya ok je bila tanggalkan.tapi satu hari tu nak dijadikan cerita,zip tu tersekat time nak bukak.terkepit sekali dia punya alat kelamin punya kulit sikit..dia meraung tak payah cakaplah..satu taman perumahan dengar.lepas dah try byk kali nak bukak,akhirnya boleh jugak tanggalkan..tapi ingatkan dah serik.takkkkk serik lagi..bila kena lagi sekali dah tak dapat diselamatkan.last2 bwk pergi klinik bila dah fed up sgt..

itulah kisah2nya kami sembilan beradik tetime kecik berhingus meleleh dulu.banyak sangat kerenah.mujur mak ayah ktorg sabar melayan.kalau tak,tak tau lah aku ape agaknya yg jadi sekarang ni.huhu ^^

dan rasanya cukup lah sampai di situ dulu.mohon mengundur diri.adios! \(^o^)/

No comments: