Monday, September 17, 2012

kem jati diri

mari duduk rapat rapat~
mari duduk rapat rapat~
aku ada benda nak story~
tutup mulut,bukak telinga~
*nyanyi ala2 mas idayu sambil goyang2*

sebenarnya cerita ni dah lama dah.zaman tok kaduk dulu2.tapi baru sekarang ada keinsafan nak hapdet.huhu
kem ni dua hari satu malam je.8-9 september hari tu..
insan2 terpilih yg dapat pergi kem ni dipilih atas dasar beberapa kriteria
tapi aku pn tak tau ape kriterianya.muahaha
yg pergi bebudak part 3 & part 5 diploma fisioterapi je
lebih kurang 47 org yg pergi included ajk
sepanjang kem tu berjalan,fon&jam tgn kitorg dirampas sementara
hanya ketua yg dibenarkan ada jam
motif???
katanya sebab nak ajar kitorg jadi org yg lebih peka&hargai masa bila buat sesuatu
err..boleh diterima kot sebab aku ni jenis yg berkawan baik dgn jam
bila takde jam macam tak lengkap hidup aku.
*ayat takleh blaahhh*
ok.nk disenangkan citer meh aku concludekan

PERKARA : KEM JATI DIRI PELAJAR DIPLOMA FISIOTERAPI
TARIKH : 8-9 SEPTEMBER 2012
TEMPAT : KEM NUR LEMBAH PANGSUN,HULU LANGAT
PESERTA : 47 ORG BERSERTA AJK & 2 ORG PENSYARAH PENGIRING
AKTIVITI :
  1. WALL CLIMBING
  2. BERAKIT
  3. EXPLORACE
  4. JUNGLE TRACKING

WALL CLIMBING.
dengar macam menarik kan?bukan macam.memang menarik pun..
sesape yg gayat2 tu tak digalakkan untuk melakukan aktiviti ini ye..
kang tak pasal2 ada yg pengsan time tengah panjat tu..
dah jadi satu keje nak buat aktivit menyelamat.huhu
tapi serius cakap sangat penat panjat benda alah tu..
kena keep moving sebab kalau stay lelama at one point korang akan sangat cepat letih
sebabnya body weight kita ditampung oleh tangan
aku yg kecik comel molek ni pun sampai dah tak leh nak genggam tangan dah lepas tu
mau 2 hari nak back to normal
just imagine macam mane dgn org obese???
haa pandai2 lah korg pikir.huhu
*xde gambar.harap maaf*

BERAKIT.
sangatttt best!!
dah la time tu dah start nak hujan
tempat tu pulak sejuk.maklum ler dalam hutan..
lepas tu masuk lagi dalam air.mane tak beku habis organ2 aku.huhu
before start berakit kitorg start with water confident first
terapung2 macam telur katak kat permukaan air..
best wooo..tapi yg tak syok sikit air dia lain macam sikit.
lepas tu baru kitorg berakit then mandi manda berenang ketepian~
*take noted to my-future-husband saya tak pandai berenang.hehe*

nampak tak group aku paling last??
ktorg menghayati keindahan alam~huhu

time macam ni la nak hujan.
habis masuk air hidung aku.hikhik

EXPLORACE.
ada 6 check point kot.aku pun dah lupa
setiap check point peserta akan diberi soalan dan task2 tertentu
soalan tu based on ktorg punye silibus
so sedikit sebanyak membantu ktorg revise balik
antara task yg ada minum telur&air garam,cari getah dalam bekas cengkerik,balut telur gune straw,kira kayu jambatan gantung yg panjang tak terkira dalam gelap malam & buat coughing
mahu dehydrated aku malam tu..
lepas tu pulak kene rendam dalam air sungai yg sejuk teramat
mati2 ingat malam tu dah tak main air
skali kena rendam jugak..
ada lah kot dalam sejam
tak pasal2 kena mandi tukar baju dulu baru boleh tido.haisy~

the very last activity,JUNGLE TRACKING.
yg ni memang baru aku feel jungle tracking yg betul2
penat la jugak
ada yg injured kot~
tapi alhamdulillah aku ok je.takde kecederaan mental & fizikal
ecewahh..hahaha~
bile dah sampai kat air terjun kitorg pn mandi la
alang2 pagi tu tak mandi lagi.hoho

then,before balik ktorg sempat la bergambar sebagai tanda kenang-kenangan.hehe
credit to baem jaafar.the photographer :)

us! :)

tu je lah kot yg aku nk story.
penat dah.
tak larat nak menaip.wuu~
see ya next time!!daa~

No comments: