Tuesday, January 10, 2012

cinta..harus memiliki atau tak..??

hye peeps!!
lame tak jumpa.aku bukan malas nak menyinggah just keadaan aku lately sgt tak membenarkan aku utk menghapdet.biasalah,sekarang kan cuaca agak tidak menentu.jadi aku punye immune system pun tak berapa nak adapt dgn elok with keadaan sekeliling..at last,antibody2 aku tersungkur di akhir perjuangan.the result is aku demam,sakit kepala n selsema.manyak seksa woo..manyak saya punya kelija tak jalan maa..


ok!now,back to basis..based on the title ape yg plg2 first smpai kt korg pnye medulla oblongata??mesti sal org kapel kan3??jangan kencing sama wa maa.wa tau ape lu olang pikir sbb mmg itu pasal wa mau celita sama lu olang semua..wa bukan mau cakap cinta lain talak penting.sume penting tp ini punya cinta mmg paling koman maaa dlm masyalakat kita espesheli olang2 muda itu lemaja..zaman sikalang suda manyak canggih wooo..tp wa talak paham sama kita punya olang muda yg sanggup bunuh dili cuma sbb putus cinta..manyak singkat punya pemikilan lorh..


waa ada jugak tanya2 sama wa punya kawan.mmg banyak pendapat yg dia olang bagi..ada yg cakap kalau cinta olang itu kena kawen.ada yg cakap cinta tak semestinya kawen.asalkan boleh sama2 pun suda bagus meyhh..wa jugak tanya apa celita sama olang2 yg pakai itu bomoh2 mau kasi olang cinta sama dia??dia olang kasi pendapat cakap itu olang bukan cinta tp meloyan mau masuk itu nelaka kalau mati talak tobat maaa..#aku dah penat jadi amoi jual sayur


ok!jadi kesimpulannya di sini dapatlah saya rumuskan bahawa persoalan sama ada cinta itu harus memiliki atau tidak terserah kepada setiap individu.semua orang ada pendapat n cara pemikiran yg berbeza.even kembar pun ada cap jari yg berbeza,apatah lagi akal manusia yg sgt hebat yg Allah kurniakan.so,tak kisahlah korang nk ckp n pikir mcm mane pun,yg penting cinta kepada pencipta adalah cinta yg utama.tak kisah sedalam lautan pasifik pun cinta korg kat somebody tu tp kalau cinta kepadaNya diabaikan,nescaya hidup korg tak akn seindah yg diidamkan..para ilmuan ada menyebut,"sekiranya kau labuhkan cintamu untukNya,insyaAllah Dia akan kurniakanmu seorg yg mencintaimu dan menerimamu seadanya kerana cintanya kepada penciptanya yg telah meniupkan rasa kasih dan sayang ke dalam dirinya"..#peacenowar


rasanya cukup smpai situ dulu kot.hamba ini insan yg lemah n hina.kalau ada salah silap harap dimaafkan n sudi2 lah kongsi ilmu.daa~ :D

No comments: