Friday, October 04, 2013

Aku, Dia & Kau

nak tahu satu perkara??
aku tak pernah anggap korang orang asing
since aku kawan rapat dengan Latipah
walaupun aku tak banyak bukak mulut
tak banyak involve bila korang borak2
tapi aku dengar
lepas tu aku dengan Latipah borak2 lagi pasal korang
kat rumah..tanpa korang
dari situ aku belajar sikit2 pasal korang

kau..Rohana..
pesen tak reti nak lembut2
sama macam aku
orang selalu salah anggap bila kau bukak mulut
cakap kau marah
sedangkan tu memang intonasi kau
pemendam.tapi sekali dah parah habis kau kerjakan

kau..Jemilah..
pesen tak berhenti bercakap bila dapat partner betul
aku pun terhibur dengar kau bercerita
kau pun jenis pendam.sangat.
aku tak berapa nak tu sangatlah dengan kau
kitakan jarang cakap
nak cakap pun malu2 kunun
ha ha ha

kau pulak..Salmah..
kau pun pesen aku jugak
syok dalam dunia tersendiri
princess mak ayah
bercerita semua kat dorang
kisah ni pun rasanya kau cerita jugak kan?? :)
mulut pun boleh tahan pedas
not bad kalau bab nak buat orang terasa tu

last but not least..Senah
perempuan melayu terakhir habis
tapi kalau dah datang nakal dia ish ish ish
kalah budak2
paling sopan antara yang ada
bertindak macam badan berkecuali kot kalau ada ape2
tapi rasanya tak dalam hal ni :)

sejak dari tu jugak dah merata kita jejak..sama-sama
mungkin aku dasar yang tak tahu malu nak ikut jugak
atau memang korang anggap aku kawan
aku tak tau lah yang tu..penilaian korang
bab terasa sana sini, gaduh sikit2
benda biasa
tapi lepas tu boleh je nak okayy balik

dan since hal hari tu
aku yakin saatnya aku MESTI mengundurkan diri
tempat aku bukan dengan korang
sebab aku dah tikam korang
depan depan
and am really sorry for that
i admit it is my fault..from the beginning
cuma satu yang aku tak faham
kenapa korang perlu pinggirkan Latipah?
sebab dia tak serumah dengan korang?
sebab dia selalu dengan aku?
seriously that day memang kemuncak
aku tak sanggup dah nak tengok dia terasa hati dengan korang
dia mungkin lek2 je
tapi aku yang tengok keadaan dia ni yang sakit hati
kadang2 sampai mengingau
hmmmm kuat penangan korang :)
*dia tak pernah tahu hal ni sebab aku tak pernah cerita

tapi rasanya semua ni dah tak bermakna bagi korang
memandangkan hubungan korang dengan dia dah baik balik :)
aku happy tengok dia dah tak kusut2
risau,resah pasal korang
harap korang berkawan sampai bila-bila
amiinn..

semoga korang dalam rahmat Allah sentiasa. :)
fi amanillah.

p/s : budi yang aku cakap tu bukan budi aku tapi budi Latipah.sekian

No comments: